مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 12:302023-03-01دانش

13 هزار دانشجو در دانشگاه بیرجند تحصیل می کنند


در حال حاضر 13 هزار و 300 دانشجو، پنج هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی و 580 دانشجوی بین الملل در دانشگاه بیرجند تحصیل می کنند.

- بیرجند- رییس دانشگاه بیرجند گفت: در حال حاضر 13 هزار و 300 دانشجو، پنج هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی و 580 دانشجوی بین الملل در دانشگاه بیرجند تحصیل می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، احمد لامعی صبح چهارشنبه در همایش ملی زبان ها و گویش های مناطق مرزی ایران بیان کرد: بعضی از پژوهشگران سابقه تاریخ مکتوب این دیار را به حدود پنج تا شش هزار سال قبل می دانند.

وی با بیان اینکه در این سرزمین کویری بزرگانی چون ابن حسام خوسفی و عبدالعلی بیرجندی پرورش یافته اند، افزود: در دوره معاصر هم اندیشمندانی مانند خاندان گازاری ها، آیتی ها و عبادی ها راه گذشتگان خود را در عرصه علم و دانش ادامه داده اند.

لامعی بیان کرد: بزرگانی جون پروفسور گنجی، شکوهی، معتمد نژاد و غیره از سرآمدان علوم مختلف هستند که زینت بخش این دیار بوده اند.

رییس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه مرکز آموزش عالی بیرجند قبل از انقلاب راه اندازی شد، گفت: مدرسه شوکتیه بیرجند سومین مدرسه در ایران است که به سبک نوین در این سرزمین راه اندازی شد.

لامعی با بیان اینکه مرکز آموزش عالی بیرجند با 120 دانشجو در رشته های ریاضی، شیمی و فیزیک راه اندازی شد، ادامه داد: از آن جایی که تک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

13 هزار دانشجو در دانشگاه بیرجند تحصیل می کنند

13 هزار دانشجو در دانشگاه بیرجند تحصیل می کنند