مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 13:202023-03-01پزشكي

ابداع یک هیدروژل ترکیبی برای ترمیم بافت مغز


پژوهشگران موفق به ابداع یک هیدروژل هیبریدی شده اند که نه تنها سلول های مورد نیاز برای ترمیم بافت مغز را تحویل می دهد، بلکه منبع اکسیژن نیز فراهم می کند تا بیشترین شانس را برای استقرار در محل مورد نظر به آنها بدهد.

- پژوهشگران موفق به ابداع یک هیدروژل هیبریدی شده اند که نه تنها سلول های مورد نیاز برای ترمیم بافت مغز را تحویل می دهد، بلکه منبع اکسیژن نیز فراهم می کند تا بیشترین شانس را برای استقرار در محل مورد نظر به آنها بدهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیو اطلس، رقابت برای بازسازی بافت آسیب دیده در نتیجه آسیب مغزی ناشی از سکته مغزی میان متخصصان پزشکی بالا گرفته است، اما موانع زیادی در مسیر موفقیت در این زمینه وجود دارد.

یکی از این موانع، زنده نگه داشتن سلول های بنیادی به اندازه کافی برای رسیدگی به این مشکل است.

به طور معمول، کمبود اکسیژن و فقدان یک شبکه عروقی در اطراف بافت آسیب دیده مغز، نرخ بالای مرگ سلولی را در کنار سایر مسائل با درمان های هیدروژل بیومتریک تزریقی نشان می دهد.

اکنون دانشمندان، هیدروژل هیبریدی ایجاد کرده اند که نه تنها سلول های مورد نیاز برای ترمیم بافت را تحویل می دهد، بلکه منبع اکسیژن را نیز فراهم می کند تا بهترین شانس برای استقرار در محل را به آنها بدهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابداع یک هیدروژل ترکیبی برای ترمیم بافت مغز

ابداع یک هیدروژل ترکیبی برای ترمیم بافت مغز