مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 14:152023-03-01اقتصادي

اصلاح وضعیت نامناسب اقتصادی موجود غیرممکن نیست


استاد دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است، پیچیدگی مشکلات اقتصادی در ایران هنوز به اندازه ای نیست که نتوانیم با ذخیره سرمایه انسانی که داریم به حل آن کمک کنیم.

- ایسنا/کرمانشاه استاد دانشگاه علامه طباطبایی معتقد است، پیچیدگی مشکلات اقتصادی در ایران هنوز به اندازه ای نیست که نتوانیم با ذخیره سرمایه انسانی که داریم به حل آن کمک کنیم.

دکتر فرشاد مومنی در همایش علمی الزامات تولید و تجارت در سال 1402 که امروز (10 اسفند) در اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه درباره نامناسب بودن شرایط کنونی اقتصادی ایران تقریبا اتفاق نظر ملی وجود دارد، گفت: البته این شرایط یک باره و خلق الساعه پیش نیامده است.

وی این شرایط را ناشی از نظام تصمیم گیری نادرست در کشور دانست و ادامه داد: اقتصاد و جامعه ایران طی سه دهه گذشته بارها از یک سوراخ، یعنی خطاهای سیاستی آشکار گزیده شده و دیگر نمی توان آن را ناشی از کمبود علم دانست، بلکه ناشی از جهت گیری نادرست به نفع منافع یک عده است که عمدتا هم در غیاب نظارت های تخصصی مدنی و مشارکت فعال و موثر ذینفعان صورت می گیرد.

این اقتصاددان ادامه روند کنونی را به ضرر مردم و حاکمیت دانست و عنوان کرد: تاب و تحمل کشور برای تداوم سیاست های بی کیفیت و یا کم کیفیت در حال رسیدن به کمترین میزان خود است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصلاح وضعیت نامناسب اقتصادی موجود غیرممکن نیست

اصلاح وضعیت نامناسب اقتصادی موجود غیرممکن نیست