مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 اسفند 1401 ساعت 18:202023-03-01بين الملل

چین: آمریکا سالهاست به قلدری تجاری مشغول است


وزارت بازرگانی چین اعلام کرد آمریکا موفقیت این کشور در شکل گیری نهادهای تجاری چند جانبه را انکار می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت بازرگانی چین روز چهارشنبه در بیانیه ای انتقادی اعلام کرد که در سال های اخیر آمریکا به قلدری تجاری یک جانبه در قبال پکن مشغول بوده است.

در بیانیه وزارت بازرگانی چین آمده است که آمریکا با در پیش گرفتن استانداردهای تجاری دوگانه، زنجیره های عرضه جهانی را دچار اختلال کرده است.

وزارت بازرگانی همچنین با اشاره به گزارش سایت قطره و به نقل ازاخیر دفتر نماینده تجاری آمریکا تاکید کرد که آمریکا همزمان با طرح اتهامات نادرست علیه چین، دستاوردهای عمده این کشور در اجرای تعهدات خود در قبال سازمان تجارت جهانی را نادیده می گیرد، موفقیت چین در ایجاد اقتصاد بازار را کمرنگ جلوه می دهد و سهم پکن در توسعه سیستم تجاری چندجانبه و اقتصاد جهانی را منکر می شود.

وزارت بازرگانی در عین حال یادآور شد آمریکا به شکلی فعالانه در طول سال های گذشته، درگیر قلدری تجاری یکجانبه بوده است، زنجیره های تولید و عرضه جهانی را مختل کرده و اثربخشی سیستم تجاری چندجانبه را نیز کاهش داده است.

دفتر نماینده تجاری آمریکا روز جمعه در گزارشی از سیاست های تجاری چین انتقاد کرد و این کشور را به شانه خالی کردن از عمل له تعهدات خود در قبال سازمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چین: آمریکا سالهاست به قلدری تجاری مشغول است

چین: آمریکا سالهاست به قلدری تجاری مشغول است