مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اسفند 1401 ساعت 09:002023-03-02بين الملل

ریاض در برنامه دفاعی اروپا مشارکت می کند


وزرای دفاع عربستان و انگلیس در دیداری که با یکدیگر داشتند، اعلامیه ای درباره مشارکت ریاض در برنامه دفاعی اروپا امضا کردند.

- وزرای دفاع عربستان و انگلیس در دیداری که با یکدیگر داشتند، اعلامیه ای درباره مشارکت ریاض در برنامه دفاعی اروپا امضا کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، رسانه های عربستانی اعلام کردند، خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان و بن والاس، همتای انگلیسی او اعلامیه ای درباره مشارکت ریاض در برنامه توانمندی های هوایی آینده FCAS امضا کردند.

این اعلامیه شامل تعیین رویکرد فراگیر و مشترکی برای مشارکت آتی در عملیات های نبرد هوایی و تحقیق و بررسی مشارکتی است که نیازهای مربوط به توانمندی های موردنظر را فراهم کرده و پروژه های همکاری صنعتی و تحقیق و توسعه مشترک را مشخص کند.

برنامه توانمندی های هوایی آینده که اولین بار در سال 2017 توسط امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه و پس از آن توسط آنگلا مرکل، صدراعظم وقت آلمان اعلام شد، قرار است از سال 2040 جایگزین جنگنده های یوروفاتر و داسو رافال شود.

این اعلامیه در دیدار روز چهارشنبه وزیر دفاع انگلیس با همتای عربستانی خود در ریاض امضا شد و دو طرف در دیداری که با یکدیگر داشتند، روابط استراتژیک دو کشور را بررسی کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریاض در برنامه دفاعی اروپا مشارکت می کند

ریاض در برنامه دفاعی اروپا مشارکت می کند