مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اسفند 1401 ساعت 09:052023-03-02اقتصادي

مبداسپاری شاه کلید حل مسئله پسماند گیلان


موضوع پسماند باید از مبدا کنترل و ساماندهی شود در غیر اینصورت نمی توان به هیچ راهکاری خوش بین بود و شاه کلید حل معضل پسماند سراوان در گیلان مبداسپاری است.

- خبرگزاری مهر – گروه استان ها – بهرام قربانپور: چالش زیست محیطی سال ها است که در ویترین مشکلات و دغدغه های استان گیلان جا خوش کرده و پای ثابت دغدغه مندی های گفتاری و همایش محورانه مسئولان است، تا جایی که بارها و بارها پای مسئولان ارشد کشوری را برای پیگیری و حل این موضوع به گیلان کشانده است.

چالشی که از زباله 110 متری سراوان شروع شده و با شیرابه این پسماند تاریخی وارد رودخانه های رشت و سپس به تالاب بین المللی انزلی می ریزد.

اگر عقب گردی به چهل و اندی سال قبل بزنیم خواهیم دید که آن زمان، سایت جمع آوری زباله سراوان رشت قرار بود به صورت موقتی و مقطعی باشد اما گویا این دوره موقتی و مقطعی عمری قریب به 5 دهه ای پیدا کرده است، هر چه عمر این سایت پسماند بیشتر شد، ارتفاع زباله در سراوان اوج گرفت.

طرح موقتی دپوی زباله در سراوان تجربه تلخی است که هر بار به جای حل مسئله اصلی، از سوی مسئولان با دکمه تمدید مواجه می شد؛ شاید این سایت در 5 دهه اخیر ده ها استاندار، مدیرکل، فرماندار، شهردار، نماینده و شورا را به خود دیده است اما دریغ از یک قدم مثبت و سازنده برای این ابر چالش زیست محیطی گیلان.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبداسپاری شاه کلید حل مسئله پسماند گیلان

مبداسپاری شاه کلید حل مسئله پسماند گیلان