مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اسفند 1401 ساعت 09:102023-03-02اقتصادي

دولت باید در سیاست های ارزی خود تجدید نظر کند


شهرکرد_نماینده مردم شهرستان های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت باید در سیاست های ارزی خود تجدید نظر کند زیرا در واقع ازجمله وظایف دولت ها حفظ ارزش پول ملی است.

- احمد راستینه در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: امسال با توجه به صادرات خوب و تراز تجاری مثبت، مشکلی برای تأمین ارز نداریم.

وی با اشاره به اینکه صادرکنندگان عمده نفت، فرآورده های نفتی، فروش فولاد و فرآورده های آن به عنوان مهم ترین تامین کنندگان سبد ارزی کشور هستند، گفت: دولت جایی که باید حاکم باشد، خود را به موازات تامین کنندگان ارزی قرار می دهد.

راستینه با بیان اینکه هم اکنون به تامین کنندگان ارز اجازه داده می شود که خودشان در تعیین قیمت آن نقش داشته باشند و ارز خود را با پیشنهادات ارزی شان در بازار عرضه کنند، توضیح داد: در بازار مبادله ای دولت نیز هم راستا با تامین کنندگان ارز در قیمت گذاری و تعیین سیاست های قیمتی برای حکمرانی و حفظ ارزش پولی قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: دولت در جایی که باید حاکم باشد، خود را به موازات تامین کنندگان ارزی قرار می دهد و خود یکی از تعیین کنندگان قیمت ارز می شود و از این رو نمی تواند سیاست های حکمرانی خود را در قصه ارز داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت باید در سیاست های ارزی خود تجدید نظر کند

دولت باید در سیاست های ارزی خود تجدید نظر کند