مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اسفند 1401 ساعت 09:302023-03-02سياسي

مصوبه مجلس برای خنثی سازی تحریم ها و خودکفایی در تولید بنزین


مجلس اعتباری را برای اتمام بهره برداری پالایشگاه خلیج فارس اختصاص داد و در صورت بهره برداری از این پالایشگاه میزان تولید بنزین افزایش می یابد و نیاز به واردات نخواهیم داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (پنج شنبه 11 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه، با پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای الحاق یک بند به تبصره 1 لایحه موافقت کردند.

بر این اساس، برای اتمام بهره برداری پالایشگاه مهر خلیج فارس و تأمین فرآورده های مورد نیاز به دولت اجازه داده می شود به دستگاه اجرایی مربوط تا سقف 500 میلیون یورو نفت یا میعانات گازی تخصیص داده و دستگاه اجرایی متعهد می شود پس از بهره برداری ظرف مدت سه سال به صورت نقدی یا تأمین فرآورده با دولت تسویه حساب نماید.

وحید جلال زاده نماینده مردم ارومیه در مجلس در توضیح پیشنهاد الحاق بند فوق به تبصره 1 لایحه بودجه، گفت: چاره سازی برای رفع ناترازی انرژی یکی از موضوعات مهم کشور است و ناترازی در تولید و مصرف بنزین از جمله مواردی است که در حوزه امنیت ملی، کشور را مورد تهدید قرار می دهد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز مصرف بنزین در کشور حدود 103 میلیون لیتر در روز است که اگر به همین منوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه مجلس برای خنثی سازی تحریم ها و خودکفایی در تولید بنزین

مصوبه مجلس برای خنثی سازی تحریم ها و خودکفایی در تولید بنزین