مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اسفند 1401 ساعت 10:252023-03-02اقتصادي

جریان آب 15 چشمه پارک ملی گلستان خشک شد


کاهش بارندگی و تبخیر ناشی از گرمای هوا موجب خشک شدن جریان آب 15 چشمه این ذخیره گاه زیست کره شد و آب سایر چشمه ها و رودخانه ها را به کمتر از نصف کاهش داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، مهدی تیموری اظهارکرد: حدود 130 چشمه دائمی، در کنار آبشارها و رودخانه های شاخصی مانند دوغ در پارک ملی گلستان جریان دارد که نبود بارندگی مناسب در سال گذشته و امسال باعث کاهش چشمگیر میزان آب آنها شده است.

وی با اشاره به تاثیر منفی خشکسالی گفت: سطح منابع آب های جاری از جمله رودخانه دوغ به عنوان اصلی ترین منبع آبی پارک ملی مورد استفاده زیستمندان این ذخیره گاه و کشاورزان منطقه امسال به قدری کاهش یافته که مسافت زیادی از آن در داخل پارک خشک شده و امیدواریم باران های بهاری این کم آبی را جبران کند.

رییس پارک ملی گلستان ادامه داد: آبشارهای آق سو و گلستان به عنوان چشم اندازهایی همیشه جذاب برای گردشگران و مسافران هم امسال به دلیل کاهش دبی جذابیت گذشته را نخواهد داشت.

تیموری بیان کرد: امیدوار بودیم در بهمن و اسفند بارندگی های مناسبی داشته باشیم تا بخشی از کاهش حجم منابع آبی پارک ملی گلستان جبران شود اما بر خلاف پیش بینی ها شاهد تداوم خشکسالی و به دنبال آن شعله کشیدن آتش از نوع کف سوز ناشی از وجود برگ های خشک هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جریان آب 15 چشمه پارک ملی گلستان خشک شد

جریان آب 15 چشمه پارک ملی گلستان خشک شد