مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 اسفند 1401 ساعت 10:322023-03-02اقتصادي

شناسایی 300 کودک کار در سیستان و بلوچستان


معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سا جاری تاکنون حدود 300 کودک کار شناسایی و پذیرش شدند که شناسایی این کودکان به صورت پذیرش و ترخیص است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، طاهره میرشکار امروز در جلسه بررسی وضعیت کودکان کار در سیستان و بلوچستان، با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در بحث آسیب های اجتماعی، کودکان کار در خیابان ها است، اظهار کرد: کودک کار کودکی است که حاصل فرایند مشکلات اقتصادی جامعه بوجود آمده و توانمندسازی خود کودک کار به تنهایی منتج به نتیجه نخواهد شد و برای حل این مسأله خانواده ها باید درگیر شوند.

وی اظهار داشت: مدلی که سازمان بهزیستی در حال ارائه خدمات در راستای توانمندسازی کودک کار و خیابان است به صورت خانواده محور پیش می رود و خدمات مددکاری، روانشناسی و حقوقی است و با توجه به اینکه تعداد زیادی از این کودکان اتباع بیگانه و فاقد مدارک هویتی هستند ارائه خدمت با مشکل مواجه شده است.

معاون اجتماعی بهزیستی سیستان و بلوچستان با اشاره به معضلات اصلی که گریبان این کودکان را گرفته است، گفت: طی بررسی های انجام شده اعتیاد خانواده و سرپرست غیر مؤثر دو عامل اصلی گرفتار شدن کودکان به کودک کار و خیابانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 300 کودک کار در سیستان و بلوچستان

شناسایی 300 کودک کار در سیستان و بلوچستان