مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 17:402023-05-31پزشكي

مصرف نان سبوس دار در جامعه باید ترویج پیدا کند


سرپرست معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت:مصرف نان سبوس دار در جامعه باید ترویج پیدا کند.

- مجتبی ذکایی در گفتگو با خبرنگار مهر ، با اشاره مصوبه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: به دنبال مصوبه شواری عالی سلامت و امنیت غذایی مبنی بر اجرای استانداردهای لازم در مورد آرد و نان، وزارت بهداشت و سازمان ملی استاندارد مسئولیت پایش اجباری استانداردسازی نان را به عهده دارند.

وی افزود: نان با میانگین بالای سرانه مصرف در کشورمان یکی از کالاهای اساسی و ضروری در سبد غذایی خانوار و تأمین کننده بخش اعظم انرژی مورد نیاز بدن است و در صورتی که از آرد گندم کامل تهیه شود منبع خوب فیبر، املاح و ویتامین های گروه B نیز است.

سرپرست معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه تصریح کرد: تمایل به جدا نمودن سبوس از آرد، گرایش به مصرف نان سفید از یک طرف و افزایش آمار مبتلایان به دیابت، گرفتگی عروق، یبوست، چاقی و… در جامعه از طرف دیگر پرداختن به موضوع ارتقا کیفیت نان، استفاده از نان گندم کامل و اصلاح فرهنگ غلط غذایی را امری ضروری و اجتناب ناپذیر می سازد.

وی ادامه داد: نان فقط غذا نیست بلکه یک دارو است، نان با کیفیت نانی است که از آرد گندم کامل و یا آرد با سبوس بالا و پس از رعایت زمان مناسب تخمیر (ور آمدن خمیر) پخت شده باشد، نان کامل، درمانگر بوده (ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف نان سبوس دار در جامعه باید ترویج پیدا کند

مصرف نان سبوس دار در جامعه باید ترویج پیدا کند