مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 10:352023-06-04سياسي

به بهانه انتخاب نخستین رهبری جمهوری اسلامی پس از رحلت امام خمینی (ره)


صبح روز 14 خرداد ماه 68 خبر رحلت امام خمینی (ره) آنچنان کشور را تکان داد که سریعا سران سه قوه (مجریه، قضاییه و مقننه)، هیات رییسه خبرگان و برخی از اعضاء شورای بازنگری قانون اساسی را گرد هم آورد تا با رجوع به قانون اساسی و فرمایشات امام راحل و با .

- به بهانه انتخاب نخستین رهبری جمهوری اسلامی پس از رحلت امام خمینی (ره) ایسنا/خراسان رضوی صبح روز 14 خرداد ماه 68 خبر رحلت امام خمینی (ره) آنچنان کشور را تکان داد که سریعا سران سه قوه (مجریه، قضاییه و مقننه)، هیات رییسه خبرگان و برخی از اعضاء شورای بازنگری قانون اساسی را گرد هم آورد تا با رجوع به قانون اساسی و فرمایشات امام راحل و با قدری تامل درباره انتخاب رهبر آینده ملت ایران، تصمیمی جدی بگیرند.

در این جلسات از همان ابتدا بحث رهبری فردی پیگیری شد و افراد متعددی مانند برخی مراجع قم، مرحوم آیت الله گلپایگانی و آیت الله خامنه­ ای پیشنهاد شدند.

حتی تا چند قدمی انتخاب آیت الله خامنه­ ای هم رفتند ولی با مخالفت و عصبانیت شدید ایشان روبه­ رو شدند.

سپس رهبری شورایی مطرح شد اما مورد پذیرش حاضران قرار نگرفت و در نهایت با توجه به خواست امام و بررسی و مشخص شدن ویژگی­ های رهبری، آیت الله خامنه­ ای به عنوان رهبر موقت انتخاب و پس از بازنگری در قانون اساسی و انجام همه­ پرسی به عنوان رهبر دائم جمهو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به بهانه انتخاب نخستین رهبری جمهوری اسلامی پس از رحلت امام خمینی (ره)

به بهانه انتخاب نخستین رهبری جمهوری اسلامی پس از رحلت امام خمینی (ره)