مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 15:162023-06-17اقتصادي

وزیر اقتصاد: میزان کالاهای رسوبی گمرکات 15 درصد کاهش یافته است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد امروز در جریان سفر به هرمزگان و بازدید از گمرکات و بندر شهید رجایی اظهار کرد: در راستای دستور رییس جمهور مبنی بر تهیه گزارشی از وضعیت گمرکات و بنادر تجاری کشور امروز بازدیدی از دو بندر مهم کشور یعنی بندر شهید رجایی و بندر امام خمینی (ره) داشتیم.

وی عنوان داشت: مجموعه آمار رسوبی کالا ها در گمرکات 500 هزار تن است که در مقایسه با 160 میلیون تن حجم صادرات و واردات کشور عدد پایینی است.

وزیر اقتصاد اضافه کرد: میزان رسوب کالا نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد کاهش را نشان می دهد و این در حالی است که در همین گمرک شهید رجایی افزایش 19 درصدی اظهارنامه های گمرکی برای صادرات و افزایش 10 درصدی اظهارنامه های گمرکی در واردات  را داشته ایم.

خاندوزی با بیان این که سرعت تخلیه انبارها و گمرکات کشور با  همکاری همه دستگاهها وضعیت خوبی دارد، تاکید کرد: البته همین میزان کم رسوب نیز به جهت مدیریت بهینه مطلوب نیست و بهمین جهت در مورد کالاهای اساسی مهم چند تصمیم اتخاذ شده که هم کاهش حقوق ورودی کالاهای اساسی از 4 درصد به 1 درصد و هم کاهش نرخ مالیات بر افزوده از 9 درصد به 1 درصد و همچنین اجازه استفاده از ضمانت نامه و ظرفیت ترانزیت به انبارهای داخلی کشور و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر اقتصاد: میزان کالاهای رسوبی گمرکات 15 درصد کاهش یافته است

وزیر اقتصاد: میزان کالاهای رسوبی گمرکات 15 درصد کاهش یافته است