مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 16:402023-06-13اقتصادي

پیش بینی افزایش 80 درصدی محصولات زراعی سیروان


طبق پیش بینی ها این شهرستان در برداشت محصولات کشاورزی سال زراعی جاری حدود 80 درصد نسبت به سال گذشته افزایش محصول داشته باشد.

- دبیر آبیاری معاون فرماندار سیروان ظهر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان ایلام گفت: امسال با توجه به بارندگی های موثر، سطح زیر کشت این شهرستان حدود 15 درصد  نسبت به سال گذشته افزایش داشت که پیش بینی می شود برداشت محصولات از کشاورزان منطق 80 درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه 31 دستگاه کمباین هم اکنون در سطح شهرستان مشغول برداشت محصولات کشاورزی هستند، افزود: رایزنی ها برای افزایش تعداد کمباین ها در سطح شهرستان انجام شده است و کشاورزان ضمن عمل به توصیه کارشناسان، برای برداشت محصولات کشاورزی خود شتاب نکنند.

معاون فرماندار سیروان تصریح کرد: در حال حاضر این ادوات کشاورزی در بخش مرکزی شهرستان در حال ارائه خدمات و برداشت محصول کشاورزان است که با پایان فعالیت در آن مناطق، در بخش کارزان مستقر خواهند شد.

 آبیاری ادامه داد: سطح زیر کشت محصولات کشاورزی در این منطقه بیش از 15 هزار و 500 هکتار آبی و دیم بوده که 9 هزار هکتار آن به زیر کشت گندم رفته است که پیش بینی می شود امسال با توجه به بارش نزولات جوی حدود 20هزار تن گندم و 12 هزار تن جو در سطح شهرستان سیروان برداشت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی افزایش 80 درصدی محصولات زراعی سیروان

پیش بینی افزایش 80 درصدی محصولات زراعی سیروان