مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 15:552023-06-10اقتصادي

لزوم ایجاد کارگاه ها و کارخانجات گلاب و اسانس گیری گل محمدی


مدیر جهاد کشاورزی دلفان بر لزوم ایجاد کارگاه ها و کارخانجات گلاب و اسانس گیری گل محمدی در این شهرستان تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید سعید حسینی امروز شنبه در بازدید از مزرعه 14 هکتاری گل محمدی روستای گلام بحری در شهرستان دلفان در خصوص اهمیت کشت گل محمدی و ضرورت فرآوری گل محمدی در شهرستان اظهار داشت: با توجه به شرایط خشکسالی و لزوم تغییر الگوی کشت و همچنین با توجه به سیاست وزارت مبنی بر عدم کشت محصولات آب دوست ضرورت دارد که کشت های جایگزین به کشاورزان توصیه شود.

وی افزود: یکی از کشت هایی که از لحاظ اقتصادی قابل رقابت با محصولات آبدوست است کشت گل محمدی است، گل محمدی گیاهی کم آب و مقاوم به خشکی و قابل کشت در اراضی شیبدار و کم بازده است.

مدی، جهاد کشاورزی دلفان، بیان داشت: به دلیل عدم وجود کارخانجات و کارگاه های فرآوری گل محمدی تولیدی شهرستان به خارج از شهرستان منتقل و لذا ضرورت دارد که کارگاه ها و کارخانجات گلاب گیری و اسانس گیری راه اندازی و فعال شوند در این صورت ارزش اقتصادی تولیدات کشاورزان حداقل دو برابر خواهد شد.

حسینی، افزود: شرایط توسعه این محصول در شهرستان فراهم است و از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در امر فرآوری گیاهان دارویی به خصوص گل محمدی دعوت به عمل آوردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم ایجاد کارگاه ها و کارخانجات گلاب و اسانس گیری گل محمدی

لزوم ایجاد کارگاه ها و کارخانجات گلاب و اسانس گیری گل محمدی