مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 11:452023-06-07اقتصادي

تولید گلیم باید متناسب با سلیقه مشتریان باشد


معاون صنایع دستی استان کرمانشاه به برخی موانع پیش روی تولید گلیم در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باید تولید گلیم متناسب با سلیقه مشتریان باشد.

- ایسنا/کرمانشاه معاون صنایع دستی استان کرمانشاه به برخی موانع پیش روی تولید گلیم در کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باید تولید گلیم متناسب با سلیقه مشتریان باشد.

امین کوگانی، امروز(17 خرداد) در اولین نشست تخصصی زنجیره ارزش گلیم، بااشاره به قدمت و پیشینه غنی گلیم هرسین در ایران، اظهار کرد: متاسفانه طی سالهای گذشته این هنر دست بافته اصیل با چالش ها و مشکلاتی مواجه شده است.

وی افزود: اولین چالش پیش روی تولید گلیم در استان، نبود کارگاه های بزرگ نخ ریسی است که این مسئله باعث می شود بخشی از نیازهای هنرمندان خود را از خارج از استان وارد کنیم.

معاون صنایع دستی کرمانشاه تصریح کرد: از طرفی در کرمانشاه یک کارگاه حرفه ای رنگرزی شیمیایی یا گیاهی را نداریم که در خود استان کارهای رنگرزی نخ را انجام دهیم.

وی در ادامه بالا بودن هزینه های تامین مواد اولیه با کیفیت را از دیگر چالش های مهم پیش روی گلیم بافی در استان عنوان کرد و افزود: این مشکل سبب بالا رفتن قیمت تمام شده گلیم در استان شده است.

کوگانی با تاکید براینکه در مرحله بعدی باید گلیم را به سمت کاربردی و مطابق سلیقه بازار شدن ببریم، گفت: باوجود اینکه باف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید گلیم باید متناسب با سلیقه مشتریان باشد

تولید گلیم باید متناسب با سلیقه مشتریان باشد