مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 11:352023-06-12اقتصادي

فواید استفاده از کود پتاسه در تنش های خشکی و کم آبی گلستان


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان فواید استفاده از پتاسیم در افزایش مقاومت گیاه در مقابل صدمات ناشی از تنش های خشکی و کم آبی را تشریح کرد.

- ایسنا/گلستان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان فواید استفاده از پتاسیم در افزایش مقاومت گیاه در مقابل صدمات ناشی از تنش های خشکی و کم آبی را تشریح کرد.

سیدصمد ضیایی صبح امروز دوشنبه 22 خردادماه 1402 در گفت وگو با ایسنا آخرین وضعیت تأمین کودهای پتاسه در گلستان و فواید استفاده از آنها را با مدنظر قرار دادن شرایط اقلیمی استان تشریح و اظهار کرد: با توجه به اینکه استان گلستان در وضعیت بحران و تنش آبی قرار دارد، لذا استفاده از کودهای پتاسه قبل از کشت می تواند باعث افزایش مقاومت گیاه نسبت به صدمات ناشی از تنش های خشکی و کم آبی شود.

وی با بیان اینکه آمارهای اقلیمی و داده های هواشناسی استان نشان داده است که بحران و تنش کم آبی در استان همچنان تداوم خواهد داشت، ادامه داد: کشاورزان بهتر است به مقدار مناسب کود پتاس را قبل از کشت محصول و پس از انجام آزمایش خاک و بررسی عناصر مورد نیاز، نوع و PH خاک، به مقدار مورد نیاز عنصر پتاسیم در اراضی خود پی برده و از این نوع کودها بهره مند شوند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با تأکید بر اینکه سهمیه ابلاغی شرکت در سالجاری برای تهیه و تدارک کودهای پت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فواید استفاده از کود پتاسه در تنش های خشکی و کم آبی گلستان

فواید استفاده از کود پتاسه در تنش های خشکی و کم آبی گلستان