مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 10:102023-06-01سياسي

یادمان های شهدا قابلیت تبدیل به فرهنگسرا را دارد


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس، ضمن اشاره به جایگاه سوم این استان در ایجاد یادمان های شهدا، تاکید کرد که این فضاها اگر به خوبی طراحی و با نگاهی بلندنظرانه، - اجرا شود، قابلیت تبدیل به یک فرهنگسرا و زیارتگاه را دارد.

سردار سعید کوشکی جهرمی در گردهمایی فرمانداران فارس در خصوص پیگیری احداث یادمان شهدای گمنام، تدوین کتاب نقش شهرستان ها در دفاع مقدس و سایر برنامه های این حوزه، گفت: فارس با 148 یادمان، در رده سوم کشور به لحاظ تعداد یادمان شهدا قرار دارد.

به نقل از بنیادحفظ آثار فارس، کوشکی جهرمی گفت: در دولت کنونی برای تکمیل یادمان های شهدا، نهضت بزرگی راه افتاد، این ظرفیت عظیم می تواند هر شهر را به زیارتگاه و قبله گاهی فرهنگی تبدیل کرده و باعث تبیین مسائل فرهنگی و تربیتی برای نسل جدید شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با یادآوری اینکه احداث یادمان شهدا از سال 1380 تحت عنوان توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مبنا قرار گرفت، در خصوص اهمیت یادمان شهدا با اشاره تپه نورالشهدای فسا که به میراثی فاخر، جذاب و فرهنگی تبدیل شده است؛ گفت: اگر یادمانی همه اصول را رعایت کند می تواند به قبله گاه فرهنگی و یک فرهنگ سرا و زیارتگاه جذاب تبدیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادمان های شهدا قابلیت تبدیل به فرهنگسرا را دارد

یادمان های شهدا قابلیت تبدیل به فرهنگسرا را دارد