مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 13:152023-06-14سياسي

آیت الله رجبی: ریشه بحران های جوامع غربی در علوم انسانی است


رییس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) به وجود بحران های مختلف در جوامع غربی اشاره کرد و گفت: علوم انسانی در غرب نتوانسته کارایی لازم را داشته باشد و برخی از دانشمندان اذعان دارند که ریشه همه بحران های غرب همین علوم انسانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، جمعی از مهمان های بین المللی همایش علوم انسانی اسلامی در اندیشه علامه مصباح یزدی(ره) با حضور در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با آیت الله محمود رجبی دیدار و گفت وگو کردند.

در این نشست رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در سخنانی به تبیین اهمیت و جایگاه علوم انسانی اسلامی در رشد و توسعه جامعه از حیث مادی و معنوی پرداخت و خاطرنشان ساخت: علوم انسانی در جهان دو ویژگی مهم دارند اول در بعد فردی هویت ساز است و هویت افراد جامعه را از جهات گوناگون می سازد و دوم اینکه در بعد اجتماعی نیز فرهنگ ساز هستند و در سایه علوم انسانی جوامع شکل می گیرند و تمدن ها برخاسته از علوم انسانی می باشند.

وی افزود: هیچ شأنی از شئون انسانی وجود ندارد مگر آنکه تحت تأثیر علوم انسانی قرار دارد و اگر این علوم انسانی بر بنیان و محتوای درست و متقن شکل گرفته باشد هویت فردی و اجتماعی درست و صحیح جامعه شکل می گیرد و آن جامعه در مسیر فلاح و سعادت قرار خواهد گرفت اما اگر این علوم انسانی محتوایش بر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله رجبی: ریشه بحران های جوامع غربی در علوم انسانی است

آیت الله رجبی: ریشه بحران های جوامع غربی در علوم انسانی است