مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 10:552023-06-10سياسي

تشریح مسیر تولید علم ایران در راستای اهداف توسعه پایدار جهانی


رییس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، مسیر تولید علم جمهوری اسلامی ایران در راستای اهداف توسعه پایدار جهانی را تشریح کرد.

- فاضل زاده گفت: شمار آثار علمی و نیز جایگاه جمهوری اسلامی ایران بر اساس مدارک علمی نمایه شده در موضوعات اهداف توسعه پایدار در پایگاه وب آو ساینس از سال 2015 که این اهداف توسط سازمان ملل متحد به تصویب رسیدند تا سال 2022 مورد بررسی قرار گرفته است.

داده های ارائه شده در این گزارش در اردیبهشت ماه 1402 گردآوری شده است.

وی افزود: جایگاه علمی جمهوری اسلامی ایران در پایگاه WoS در اهداف 17 گانه توسعه پایدار به تفکیک هدف در بازه زمانی 2022-2015 بدین شرح است که در بهترین جایگاه های به دست آمده، اهداف آب تمیز رتبه 5، در انرژی مقرون به صرفه و پاک رتبه 13، در ریشه کن کردن گرسنگی جایگاه 14، در شهر ها و جوامع پایدار رتبه 15، در مصرف و تولید مسئولانه رتبه 17 ، در سلامتی و تندرستی رتبه 18 ، در دو هدف تغییرات آب و هوایی و برابری جنسیتی رتبه 19 است.

رییس ISC افزود: این موضوع نشان دهنده توجه جدی پژوهشگران کشور به این اهداف است و انتظار می رود که در راستای کاربردی کردن این پژوهشها در سطح شرکت های دانش بنیان و صنایع مرتبط حمایت ها و سرمایه گذاری های مورد نیاز صورت گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشریح مسیر تولید علم ایران در راستای اهداف توسعه پایدار جهانی

تشریح مسیر تولید علم ایران در راستای اهداف توسعه پایدار جهانی