مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 11:562023-06-10اقتصادي

توقف راه آهن سفید دشت به شهرکرد در ایستگاه تأمین اعتبار


شهرکرد_ کلنگ راه آهن مبارکه به سفیددشت و شهرکرد در سال 90 بر زمین خورده است، این پروژه تا کنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در صورت تأمین اعتبار زیر سازی آن تا پایان سال انجام می شود.

- خبرگزاری مهر_ گروه استان ها: برخی از کارشناسان حوزه توسعه استراتژیک (راهبردی) نقش حمل و نقل ریلی و راه آهن را برای توسعه هر منطقه بسیار مهم ارزیابی می کنند چرا که یکی از 7 مؤلفه حوزه توسعه استراتژیک وجود زیرساخت های ریلی است.

کارشناسان حوزه حمل و نقل نیز بر این عقیده اند که راه آهن به عنوان یک مکانیسم بسیار کارآمد در زمینه حمل و نقل درون شهری و برون شهری در کشورهای توسعه یافته و بسیاری از کشورهای در حال توسعه شناخته شده و از آن استفاده می شود.

به طور معمول حجم زیادی از حمل و نقل کالا توسط ناوگان ریلی انجام می شود و این ناوگان علاوه بر کاهش خطرات محیط زیستی از جمله تولید گازهای گلخانه ای، سالم مانند زیرساخت های زمینی مانند آسفالت بزرگراه ها و آزادراه ها، کاهش تصادفات جانی و مالی جاده ای را به همراه دارد.

در ایران نیز در برنامه ششم توسعه تکلیف شده است تا دولت به گونه ای برنامه ریزی کند که سهم ریل، از بار، به 30 درصد و سهم مسافر آن، به 20 درصدافزایش یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توقف راه آهن سفید دشت به شهرکرد در ایستگاه تأمین اعتبار

توقف راه آهن سفید دشت به شهرکرد در ایستگاه تأمین اعتبار