مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 19:352023-05-30اقتصادي

پیش بینی افزایش 50 درصدی تولید شکر در خوزستان


مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت:امسال یکی از سال های خوب و پررونق صنعت نیشکر است.

» - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز،عبدعلی ناصری مدیر عامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی،امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در اهواز  وضعیت منابع آب خوزستان را مطلوب برشمرد و گفت: در سال مزیّن به رشد تولید ، سال پرمحصولی در واحدهای هشتگانه نیشکری رقم می خورد و تولید شکر افزایشی 50 درصدی خواهد داشت.

وی به وضعیت منابع آبی سدهای خوزستان اشاره کرد و گفت:تکمیل ظرفیت این سدها، نویدبخش سال زراعی پررونق هم برای صنعت نیشکر و هم کشاورزان خوزستانی است.

وی با اشاره به تبعات خشکسالی دو سال اخیر بر روند تولید محصول گفت: کمّیت و کیفیّت آب در سال گذشته تاثیر منفی بر تولید گذاشت ولی با تلاش شبانه روزی پرسنل، صنعت نیشکر نه تنها از بحران عبور کرد بلکه با تلفیق تولید و تجارت نیز به سوددهی رسید.

  وی تلاش بی وقفه در سنگر تولید برای تحقق شعار سال را سرلوحه کاری این صنعت برشمرد و تاکید کرد و گفت: برای رشد تولید محصولات متنوّع نیشکری و تحقق فرمایش مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی، با تمامی ظرفیت ها به پیش خواهیم رفت.

گیاه نیشکر به دلیل وضعیت مناسب منابع آبی و پایش های متعدد، رشد مناسبی دارد و ارتفاع نی در برخی مزارع به پنج متر نیز رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی افزایش 50 درصدی تولید شکر در خوزستان

پیش بینی افزایش 50 درصدی تولید شکر در خوزستان