مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 16:002023-06-17اقتصادي

راه اندازی یک موزه جدید با هزار میلیارد ریال


مدیر توسعه گروه موزه های دفینه وابسته به بنیاد مستضعفان از راه اندازی نخستین موزه بافته های تاریخی کویر ایران در بهمن ماه امسال خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی گروه موزه های دفینه، محسن قانونی گفت: سال گذشته پس از این که موزه نور و روشنایی یزد بهره برداری شد، رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با استانداری یزد تفاهمنامه ای امضا کرد تا در کنار این موزه، بنای موزه دیگری نیز تجهیز و ایجاد شود.

او افزود: موزه نور و روشنایی بخشی از کارخانه ریسندگی بوده که سال گذشته مورد بهره برداری قرار گرفت.

بخش دیگری از این کارخانه از جمله ساختمان اصلی با مساحت شش هزار و یکصد متر مربع، در اختیار بنیاد قرار گرفت تا به عنوان دومین فضای موزه ای بنیاد در کنار موزه نور و روشنایی مورد بهره برداری قرار گیرد.

قانونی روند پیگیری و راه اندازی این موزه در سال جاری را تشریح کرد و گفت: مدیر عامل مؤسسه، شهردار یزد و مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد از مکان کارخانه برای شروع عملیات و تبدیل آن به موزه بازدید کرده و پس از امضاء تفاهم نامه، فرآیند اداری آن درحال پیگیری است.

همچنین برای مرمت و راه اندازی این موزه که قرار است بهمن ماه به بهره برداری برسد، بالغ بر هزار میلیارد ریال بودجه اختصاص داده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی یک موزه جدید با هزار میلیارد ریال

راه اندازی یک موزه جدید با هزار میلیارد ریال