مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 10:402023-06-06اقتصادي

راهکاری دانش بنیان برای مدیریت انرژی در فصل پیک مصرف


با توجه به آغاز پیک مصرف انرژی در کشور، یکی از شرکت های دانش بنیان راهکاری مبتنی بر اینترنت اشیاء، به منظور کنترل مصرف انرژی ارائه داده است که به گفته آنها در دو فاز قادر به کاهش مصرف 10 هزار مگاواتی برق در کشور خواهد شد.

- با توجه به آغاز پیک مصرف انرژی در کشور، یکی از شرکت های دانش بنیان راهکاری مبتنی بر اینترنت اشیاء، به منظور کنترل مصرف انرژی ارائه داده است که به گفته آنها در دو فاز قادر به کاهش مصرف 10 هزار مگاواتی برق در کشور خواهد شد.

دکتر سعید اکبریان، مدیر این شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف در گفت وگو با ایسنا، زمینه فعالیت این شرکت را در حوزه اینترنت اشیاء و کنترل هوشمند و سبز انرژی دانست و اظهار کرد: فعالیت ما از سال 95 و پایان نامه من در دکتری حرفه ای کارآفرینی دانشکده کارآفرینی جهت هوشمندسازی و کنترل مصرف برق با عنوان چگونه می توان از هوش تجاری و تلفن همراه برای مدیریت برق در مصارف خانگی استفاده کرد آغاز شد.

این فناور خاطرنشان کرد: باتوجه به رشد تصاعدی مصرف برق و انرژی در کشور، پیش بینی می شود بحران انرژی در سال های آینده را تجربه کنیم، بنابراین از سال 96 شروع به ساخت نمونه اولیه از این دستگاه و ثبت اختراع آن کردم و در نهایت در سال 98 به عنوان یک اختراع ثبت شد و مورد تایید پارک علم و فناوری دانش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکاری دانش بنیان برای مدیریت انرژی در فصل پیک مصرف

راهکاری دانش بنیان برای مدیریت انرژی در فصل پیک مصرف