مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 13:352023-06-10اقتصادي

یارانه دستمزد مشمول چه کسانی می شود؟


بر اساس نتایج اجرای طرح یارانه دستمزد بیش از 42 هزار نفر داوطلب متقاضی ثبت نام کرده و بیش از 36 هزار نفر موفق به عقد قرارداد و جذب بازار کار شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، به نقل از ایسنا ،  طرح یارانه دستمزد از جمله طرح های موثر وزارت کار در حوزه اشتغال و بازار کار به شمار می رود که بر اساس آن درصورت جذب نیروی کار شغل اولی در واحدهای اقتصادی توسط کارفرمایان 30 درصد مبلغ دستمزد مصوب شورای عالی کار به شکل یارانه از طرف دولت به مدت یک سال به کارفرمایان پرداخت می شود.

طرح یارانه دستمزد با هدف کاهش هزینه های بکارگماری نیروی کار جدید برای کارفرمایان و به منظور پایداری تولید، حفظ اشتغال، افزایش فرصت های شغلی و حمایت از بنگاه های خصوصی و تعاونی در کشور به اجرا درآمده و مناطق کم برخوردار از اشتغال در اولویت اجرای این طرح قرار دارند.

شغل اولی ها، فارغ التحصیلان، جوانان بیکار جویای کار و همچنین بنگاه­ های اقتصادی رسمی فعال در شهرستان های کم برخوردار جامعه هدف این طرح را تشکیل می دهند.

نتایج گزارش عملکرد اجرای طرح یارانه دستمزد بیانگر آن است که تاکنون 42 هزار و 590 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که از این تعداد 36 هزار و 405 نفر موفق به انعقاد قرارداد کار شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یارانه دستمزد مشمول چه کسانی می شود؟

یارانه دستمزد مشمول چه کسانی می شود؟