مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 خرداد 1402 ساعت 10:212023-06-16اقتصادي

سنددار شدن اراضی خرد کشاورزی سبب تثبیت تغییر کاربری می شود


یک کارشناس مرکزپژوهش های مجلس گفت:کشورهای توسعه یافته ابتدا اراضی کشاورزی را یکپارچه سازی کرده سپس سند 6 دانگ مالکیت صادر می کنند؛ در ایران برعکس عمل شده و هزینه بالایی به دولت تحمیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حدنگاری یکی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی برای ساماندهی اراضی کشاورزی بوده تا مانع تغییر کاربری آنها شود.

چند سالی است که زمین های کشاورزی به ویژه در استان های شمالی کشور تبدیل به ویلا شده و این امر معضلی در بخش کشاورزی ایجاد کرده است.

از این رو وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی امر سعی دارد با سنددار کردن این اراضی امنیت غذایی کشور را به 95 درصد برساند.

اما نحوه اجرای این هدف با انتقادهایی همراه است.

حجت ورمزیاری، مدیرگروه کشاورزی و توسعه روستایی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با انتقاد به صدور سند 6 دانگ به اراضی خرد کشاورزی به مهر گفت: طرح صدور سند 6 دانگ به اراضی کشاورزی که از سوی جهاد کشاورزی دنبال می شود سیاست مطلوبی در راستای حفظ و حراست از اراضی کشاورزی نبوده و موجب تثبیت خرد شدن زمین های کشاورزی و تغییر کاربری آنها می شود و با سیاست های کلی نظام در بخش کشاورزی و قوانین موجود جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی در تناقض است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سنددار شدن اراضی خرد کشاورزی سبب تثبیت تغییر کاربری می شود

سنددار شدن اراضی خرد کشاورزی سبب تثبیت تغییر کاربری می شود