مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 21:472023-06-17فرهنگي

اجرای آوای مقامی هوره در نمایشگاه صنایع دستی ایلام


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: آوای مقامی هوره (نوعی آواز و آوای کلامی بدون ساز و آلات موسیقی) در نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی قلعه والی برگزار شد.

- فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در آخرین روز از نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی، آوای مقامی هوره از آواز های بومی محلی استان اجرا و با استقبال بازدیدکنندگان و علاقه مندان همراه شد.

وی افزود: هوره به عنوان یکی از آواز های بومی و محلی استان ایلام که از دیرباز تاکنون در بین مردم از جایگاه و قداست بالایی برخودار بوده سال 89 به شماره ملی 172  در فهرست آثار معنوی استان به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام یاد آور شد: با ثبت این میراث معنوی ناملموس برنامه های مختلفی در راستای حفظ و احیای این اثر انجام می شود و بنابراین به مناسبت هفته صنایع دستی و هنرهای سنتی، در آخرین روز از فعالیت نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی واقع در قلعه والی، اجرای آوای هوره طراوت خاصی به این نمایشگاه بخشید.

شریفی عنوان کرد: اشعار و سبک خوانش هوره برگرفته از فرهنگ و هنر بزرگان این دیار است و زنده نگه داشتن آن به عنوان یک میراث قدیمی و انتقال آن به نسل جدید ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای آوای مقامی هوره در نمایشگاه صنایع دستی ایلام

اجرای آوای مقامی هوره در نمایشگاه صنایع دستی ایلام