مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 14:452023-05-30اقتصادي

بهبود عملکرد انرژی درصنعت انتقال نفت


رییس مدیریت انرژی شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: در سال 1401 نسبت به متوسط عملکرد سال های 1390 تا 1398، معادل بیش از 205 هزار بشکه نفت خام، ارتقاء عملکرد انرژی داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران؛ علی ابراهیمیان تصریح کرد: محاسبات نشان می دهد میزان بهبود عملکرد انرژی در سال های 1399 و 1400 نسبت به دوره زمانی 90 تا 98، به ترتیب در حدود 65 و 150 هزار معادل بشکه نقت خام (BOE) بوده است.

به عبارتی مجموعاً طی 2 سال گذشته بیش از معادل 355 هزار بشکه نفت خام در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران صرفه جویی انرژی محقق شده است که با توجه به سبد انرژی مصرفی حداقل ارزشی معادل 21 میلیون دلار دارد.

ابراهیمیان در رابطه با برنامه ریزی برای طراحی نقشه راهی در جهت تاکیدات مقام عالی وزارت نفت در بهینه سازی مصرف انرژی گفت: این موضوع بر خلاف آنکه در مجامع عمومی مبحث ساده و پیش پا افتاده ای تصور می شود، اما از پیچیدگی های فراوانی برخوردار بوده، مبحثی بین رشته ای است و نیازمند حمایت های جدی سیستماتیک و توجه دو چندان است.

لزوم توجه همزمان به پایداری انتقال مواد نفتی در کنار بهینه سازی مصرف انرژی ابراهیمیان لازمه اصلاح این رویه را پرداختن تخصصی به مبحث انرژی دانست و افزود: موضوع مدیریت مصرف انرژی یکی از مسائل مهم و اساس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبود عملکرد انرژی درصنعت انتقال نفت

بهبود عملکرد انرژی درصنعت انتقال نفت