مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 18:002023-06-08اجتماعي

سایه سنگین ریزگردهای دشت الله آباد بر سر مردم آبیک و قزوین


در آلودگی های هوا اعم از شهر آبیک و شهرهای همجوار مانند قزوین گرد و غبار ناشی از دشت الله آباد نقش به سزایی داشته که باید برنامه ریزی لازم و کار علمی و مطالعاتی مناسب برای احیای این دشت و رفع ریزگردها انجام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از آبیک، دشت الله شهرستان آبیک در جنوب شرقی دشت قزوین قرار گرفته و از لحاظ کد ارتفاعی، پست ترین نقطه استان قزوین است و تمام جریان های سطحی، فیزیولوژی و زیرسطحی به این دشت منتهی می شود.

با نگاهی به دشت خشکیده و نحیف الله آباد شهرستان آبیک می توان به خشک بودن تالاب یعقوب آباد این دشت که 2500 هکتار مساحت دارد، پی برد.

این در حالی است که در جوار این دشت، تالاب صالحیه شهرستان نظرآباد استان البرز واقع شده که دارای هزار هکتار مساحت و آب است و انواع پرندگان مهاجر نیز در این تالاب فرود آمده بودند.

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین برای اولین بار و پس از 2 سال و 7 ماه حضور در استان، به همراه مدیرکل محیط زیست استان و معاونین و کارشناسان اداره، حجت الله مددخانی سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک و دیگر مسئولان استان در دشت الله آباد شهرستان آبیک حضور یافت و در جریان وضعیت اسف بار این دشت قرار گرفت.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در این بازدید اظهار کرد: هوای آبیک یکی از اولویت های اصلی مسئولان استان است که بناب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه سنگین ریزگردهای دشت الله آباد بر سر مردم آبیک و قزوین

سایه سنگین ریزگردهای دشت الله آباد بر سر مردم آبیک و قزوین