مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 22:402023-05-29سياسي

تضمین اشتغال مدل توسعه یافته صلاحیت حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی است


رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه ورود دانش آموختگان آموزش عالی به بازار کار به دلیل تخصصی شدن مشاغل، مستلزم استقرار نظام صلاحیت حرفه ای است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حسین بلندی رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی در همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه ای در آموزش عالی کشور که امروز در سالن همایش های بین المللی ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: ﺗﺮﺑﯿﺖ اﻓﺮاد ﻣﺘﺨﺼﺺ، ﻣﺎﻫﺮ و توانمند، از ﻋﻮاﻣﻞ ﮐﻠﯿﺪی و اﻧﮑﺎرﻧﺎﭘﺬﯾﺮ یک کشور در ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﯾﺪار ﻣﺤﺴﻮب ﻣﯽ­ﺷﻮد.

موضوعی که به عنوان مهم­ترین دﻏﺪﻏﻪ­ ﺳﯿﺎﺳﺘﮕﺬاری در حوزه آموزش عالی کشور برای ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ ﺑﻪ ﭼﺎﻟﺶ­ﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ و اقتصادی ﺑﻪ­وﯾﮋه ﮐﻤﮏ ﺑﻪ اﺷﺘﻐﺎل اثربخش مبدل شده است.

وی تاکید کرد: در جامعه­ ای مانند کشور ما که با تغییرات چشمگیر در ﺟﻤﻌﯿﺖ، ﻧﯿﺮوی ﮐﺎر و اﻃﻠﺲ ﻣﺸﺎﻏﻞ مواجه است، ضرورت برنامه­ ریزی برای ارایه آموزش­ های شغلی، بیش از پیش نمایان می شود و تحقق این مهم نیازمند برداشتن گام­ های اساسی توسط متولیان آموزش ­های مهارتی است.

از آن جایی که آرایش نظام برنامه ­ریزی یک کشور آمایش سرزمین است، تحقق آن برای مدیریت آینده در گرو معماری مطلوب برنامه­ ریزی آموزشی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تضمین اشتغال مدل توسعه یافته صلاحیت حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی است

تضمین اشتغال مدل توسعه یافته صلاحیت حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی است