مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 خرداد 1402 ساعت 14:152023-06-16اقتصادي

نصب دستگاه دیتالاگر کنترل آفات باغی در ایلام


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: در سال زراعی جاری سه دستگاه دیتالاگر کنترل آفات باغی در ایستگاه های الگویی پیش آگاهی آفات استان نصب شد.

-   رحیم اللهیاری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام ظهر جمعه گفت: در سال زراعی جاری خرید و نصب سه دستگاه دیتالاگر ایستگاه های الگویی پیش آگاهی آفات در محصولات با اعتبار بیش از 300 میلیون تومان در حال انجام است.

وی افزود: این ایستگاه ها وظیفه کنترل کرم گلوگاه انار در باغات انار، کنترل کرم سیب در باغات سیب و گردو و کنترل برگخوار ذرت بر عهده دارد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان ایلام ادامه داد: در این سایت های الگویی تمامی نکات فنی برای کنترل آفات مورد اشاره به اجرا در می آید و کشاورزان با بازدید از سایت های مذکور با روش های نوین و به روز کنترل آفات فوق آشنا می شوند.

وی یادآور شد: دستگاه های دیتالاگر نصب شده در این ایستگاه های، اطلاعات دقیقی از زیست شناسی و مراحل رشدی آفات مورد نظر استخراج می کنند که این داده های آماری در برنامه ریزی دقیق برای کنترل آفات مورد بهره برداری قرار می گیرد.

الهیاری تصریح کرد: از آنجا که مدل پیش آگاهی در کنترل آفات یک رویکرد جدید در کشاورزی پایدار محسوب می شود، طی سه سال گذشته در استان ایلام نیز همپای سایر استان های کشور این روش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نصب دستگاه دیتالاگر کنترل آفات باغی در ایلام

نصب دستگاه دیتالاگر کنترل آفات باغی در ایلام