مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 06:552023-06-10سياسي

از نفت تا میکروپلاستیک ها؛ تهدیدهای زیستی برای خلیج فارس


عضو انجمن زیست شناسی ایران با بیان این که بیش از 30 درصد نفت جهان از تنگه هرمز عبور می کند و از این مسیر به سایر نقاط دنیا ترانزیت می شود، گفت: - از نفت تا میکروپلاستیک ها؛ تهدیدهای زیستی برای خلیج فارس ایسنا/خوزستان عضو انجمن زیست شناسی ایران با بیان این که بیش از 30 درصد نفت جهان از تنگه هرمز عبور می کند و از این مسیر به سایر نقاط دنیا ترانزیت می شود، گفت: همین مساله باعث ترافیک عظیمی از نفتکش ها و حجم زیادی از فعالیت های کشتیرانی می شود که از جنبه های مختلفی منجر به آلودگی دریا می شوند.

دکتر علیرضا صفاهیه در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به عوامل آلودگی آب های خلیج فارس اظهار کرد: خلیج فارس منطقه ای پر تنش و پر استرس از نظر آلودگی است.

با توجه به اینکه بیش از 30 درصد نفت جهان از تنگه هرمز عبور می کند و از این مسیر به سایر نقاط دنیا ترانزیت می شود، همین مساله باعث ترافیک عظیمی از نفتکش ها و حجم زیادی از فعالیت های کشتیرانی می شود که از جنبه های مختلفی منجر به آلودگی دریا می شوند.

وی با اشاره به انواع آلودگی های دریایی، افزود: استخراج و اکتشاف نفت، ایجاد سکوهای نفتی در خلیج فارس و بارگیری و تخلیه کشتی ها، تمام این ها می تواند منجر به ایجاده آلاینده های مختلف از جمله آلودگی های نفتی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از نفت تا میکروپلاستیک ها؛ تهدیدهای زیستی برای خلیج فارس

از نفت تا میکروپلاستیک ها؛ تهدیدهای زیستی برای خلیج فارس