مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 13:252023-05-29سياسي

فقط 18 درصد جوانان در آلمان دانشگاه می روند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا منادی سفیدان، امروز (دوشنبه) در همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه ای در آموزش عالی کشور که در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است گفت: - رییس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر به فرانسه و آلمان متوجه شدم فقط 18 درصد جوانان دانشگاه می روند و بقیه مهارت آموزی می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علیرضا منادی سفیدان، امروز (دوشنبه) در همایش ملی مهارت افزایی، هدایت شغلی و صلاحیت حرفه ای در آموزش عالی کشور که در دانشگاه شهید بهشتی در حال برگزاری است گفت: نظام جامع مهارت حرفه ای چند سال قبل در مجلس شورای اسلامی تدوین شد و شورایی هم در این زمینه با ریاست معاون اول رییس جمهوری فعال است.

وی با اشاره به مراحل تدوین برنامه هفتم توسعه ادامه داد: بر اساس برنامه ششم کشور آموزش عالی باید در طول این برنامه 30 درصد از کل آموزش ها را به آموزش مهارتی و آموزش و پرورش هم 50 درصد تخصیص می داد، ولی این امر محقق نشده است.

نماینده مجلس گفت: اگر این روند اصلاح نشود با بیکاران زیاد دانشگاه ها مواجه می شویم، این یعنی کیفیت خروجی دانشگاه خوب نبوده است.

منادی سفیدان افزود: بر اساس پیش بینی های جهانی تا سال 2027 حدود 83 میلیون شغل از دست می رود و 69 میلیون شغل جدید ایجاد می شود، بن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط 18 درصد جوانان در آلمان دانشگاه می روند

فقط 18 درصد جوانان در آلمان دانشگاه می روند