مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 13:152023-05-28اقتصادي

افزایش میزان ذخایر معدن با استفاده از نرمه گندله خام


پروژه استفاده از نرمه و گندله های ریز دانه بخش اولیه پخت و غبارهای گرفته شده از سیستم فیلتراسیون هوای داغ حاصل از مکش و دمش فنهای پروسس و باز یافت مجدد آنها به چرخه تولید با موفقیت انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از مرکز اطلاع رسانی شرکت، مجتبی حمیدیان، مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با اعلام این خبر گفت: نرمه و گندله های ریز دانه در تمامی کارخانه های گندله سازی به روش کوره دوار (Alis chalmers) تولید می شود.

وی با بیان اینکه در برخی از کارخانه ها در زمان طراحی و نصب، شرایطی را برای خردایش توسط آسیاب گلوله ای (بال میل) و رطوبت گیری توسط فیلتر پرس در نظر می گیرند افزود: در کارخانه گندله سازی سه چاهون این محصول جانبی برای استفاده در کارخانه آگلومراسیون جهت افزایش عیار و راندمان کارخانه در نظر گرفته شد اما به دلیل عدم تولید کارخانه آگلومراسیون این محصول بلا استفاده باقی ماند و موجب به وجود آمدن مسائل زیست محیطی و مشکلاتی مانند نبود فضای کافی برای دپوسازی شد.

حمیدیان با اشاره به طرح بازگرداندن ذخیره 250 هزار تنی نرمه گندله خام به خط تولید اظهار کرد: اجرای این طرح موجب بهبود میزان کنسانتره مصرفی نسبت به گندله تولیدی، افزایش خوراک کنسانتره و در نتیجه افزایش میزان ذخایر و عمر معدن می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش میزان ذخایر معدن با استفاده از نرمه گندله خام

افزایش میزان ذخایر معدن با استفاده از نرمه گندله خام