مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 12:152023-06-01بين الملل

آماده بازگشایی مرز مشترک در اشنویه هستیم


استاندار اربیل اقلیم کردستان عراق گفت: امیدواریم مقدمات بازگشایی مرز مشترک در اشنویه برای تقویت روابط تجاری دو کشور فراهم شود.

- امید عبدالرحمان خوشناو پنجشنبه 11 خرداد در نخستین نشست استانداران هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق در ارومیه افزود: از وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران تقاضا داریم مقدمات بازگشایی مرز مشترک در اشنویه که ظرفیت های مهم اقتصادی برای مردم دو طرف دارد، را فراهم نماید و ما آماده هرگونه همکاری در این زمینه هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: باز کردن بازارچه های مشترک در تمرچین و شهرک های صنعتی مشترک، می تواند موجب تقویت روابط تجاری شود.

خوشناو با بیان اینکه ایران در طول تاریخ پناهگاهی امن برای مردم اقلیم کردستان عراق در بحران های دوران صدام بعثی بوده و پیوندهای ما ناگسستنی است، افزود: از سال گذشته ارتباطات ما با استان های مرزی در ایران بیشتر شده و تاکنون اقدامات خوبی در مبادلات تجاری و ارتباطات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی انجام شده است.

استاندار اربیل اقلیم کردستان عراق همچنین گفت: از سرمایه گذاری های مشترک و حضور شرکت های بزرگ ایرانی در اقلیم کردستان عراق استقبال می کنیم و معتقدیم افزایش مبادلات اقتصادی به نفع دو طرف است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آماده بازگشایی مرز مشترک در اشنویه هستیم

آماده بازگشایی مرز مشترک در اشنویه هستیم