مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 20:152023-05-30سياسي

آژانس، توقعات خود را به «توافقنامه پادمانی» تقلیل داد


آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از آنکه آمریکا در پایان اغتشاشات متوجه «شکست دور دوم جنگ ترکیبی» خودش شد، رویکرد خود را تعدیل کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، سیدمصطفی خوش چشم کارشناس مسائل بین الملل در خصوص آخرین روند همکاری های میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و حل و فصل دو پرونده اختلافی میان دو طرف، اظهار داشت: آمریکا در چارچوب جنگ ترکیبی سعی کرد در حوزه های متعددی از جمله تحریک به اغتشاش، جنگ سایبری، ترور، خرابکاری و همینطور در حوزه دیپلماتیک به جمهوری اسلامی ایران فشار وارد آورد.

وی گفت: بخشی از این فشار از سوی آژانس و با طرح ادعاهای واهی علیه فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت، همچنین با کمک اروپایی ها و اپوزیسیون تلاش شد تا در حوزه حقوق بشری هم فشارهای مضاعفی را به ایران وارد آورند تا جمهوری اسلامی ایران تحت یک فشار گسترده سیاسی و دیپلماتیک در مجامع بین المللی قرار بگیرد و در مذاکرات عقب نشینی کند.

این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه هدف مجموعه فشارهای اشاره شده منزوی ساختن جمهوری اسلامی ایران بود، افزود: از پاییز سال گذشته مجموعه ای از اقدامات مثمرثمر از سوی نظام شامل شورای عالی امنیت ملی، وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه ها به شکلی همسو، همگام و با تلاشی مضاعف انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آژانس، توقعات خود را به «توافقنامه پادمانی» تقلیل داد

آژانس، توقعات خود را به «توافقنامه پادمانی» تقلیل داد