مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 13:322023-06-17ورزشي

قاسمپور: از برنامه اول تا ششم توسعه، به مسائل خاص زنان روستایی توجه نشده است


عضو کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه و رییس فراکسیون زنان مجلس از عدم توجه کافی به ظرفیت ها، توانمندی ها و مسائل ویژه زنان روستایی در برنامه های توسعه گفت.

- فاطمه قاسمپور، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار زنان و جوانان خبرگزاری فارس، با بیان این که در حال حاضر حدود 12 درصد کل جمعیت کشور یعنی حدود 10 میلیون نفر را زنان روستایی و عشایر تشکیل می دهند، گفت: با وجود این میزان قابل توجه از این قشر از زنان، در برنامه های توسعه از برنامه اول تا ششم به ظرفیت ها و توانمندی های خاص ایشان و از سویی مسائل ویژه این قشر، توجه ویژه ای نشده و در کنار سایر زنان و به صورت بافتی همگن در این برنامه ها به ایشان پرداخته شده است.

قاسم پور ادامه داد: در طی این برنامه ها موضوع زنان از منظرهای آموزش، ورزش، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، عدالت جنسیتی و.

مورد اشاره و توجه قرار گرفته و در همین منوال هم زنان روستایی در برنامه ریزی ها و فعالیت های اجرایی دولت ها لحاظ شده اند.

اما نکته این جاست که ظرفیت ها و پتانسیل های این قشر از زنان و همچنین مسائل خاص آن ها ایجاب می کند توجه جدی و مجزایی به آن ها صورت گیرد.

وی با تأکید بر این که وقتی برنامه ها به صورت کلی تعریف می شوند و زنان روستایی در قوانین و آیین نامه های اجرایی سهمشان مشخص ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قاسمپور: از برنامه اول تا ششم توسعه، به مسائل خاص زنان روستایی توجه نشده است

قاسمپور: از برنامه اول تا ششم توسعه، به مسائل خاص زنان روستایی توجه نشده است