مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 08:252023-05-29بين الملل

اسراییل هزاران سند مربوط به جنگ اکتبر 1973 را از حالت طبقه بندی خارج کرد


به مناسبت پنجاهمین سالگرد جنگ اکتبر 1973 (با نام اسراییلی، جنگ یوم کیپور) ، آرشیو ارتش اسراییل در وزارت امنیت روز یکشنبه یک وب سایت بزرگ و جامع در مورد آن جنگ راه اندازی کرد.

- به مناسبت پنجاهمین سالگرد جنگ اکتبر 1973 (با نام اسراییلی، جنگ یوم کیپور) ، آرشیو ارتش اسراییل در وزارت امنیت روز یکشنبه یک وب سایت بزرگ و جامع در مورد آن جنگ راه اندازی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رسانه های عبری گزارش دادند که از طریق این سایت ده ها هزار سند، عکس، فیلم، صدای ضبط شده و شهادت از جنگ مشاهده می شود.

این مطالب برای اولین بار نقاط اصلی شکاف اطلاعاتی قبل از وقوع درگیری را آشکار کرد که توسط کمیته آگرنت از سوی ژنرال الی عزرا، رییس سرویس اطلاعات نظامی وقت بررسی شد.

کانال آی 24 اسراییل به داده های اطلاعاتی از شش اکتبر 1973 اشاره کرد و نوشت: به نظر ما هماهنگی در گام های مصر و سوریه وجود دارد.

ارتش مصر و سوریه عملا آماده جنگ هستند.

ارتش های نزدیک مرزها تا به امروز از قدرت بی سابقه ای برخوردار هستند.

از یک سو می توان حدس زد که سطح راهبردی مصر و سوریه از عدم امکان موفقیت در آن و خطرات ناشی از آن آگاه است و از سوی دیگر در سایه آمادگی های کنونی بدون نیاز به تجهیزات اضافی شاهد آمادگی های نظامی گسترده ای هستیم و اطلاعاتی در مورد تمایل به آغاز جنگ در آینده نزدیک داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اسراییل هزاران سند مربوط به جنگ اکتبر 1973 را از حالت طبقه بندی خارج کرد

اسراییل هزاران سند مربوط به جنگ اکتبر 1973 را از حالت طبقه بندی خارج کرد