مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 10:102023-06-14اقتصادي

تغییر الگوی کشت در فارس نیازمند حمایت های قانونی است


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تغییر الگوی کشت یک ضرورت در جامعه کشاورزی فارس است اما ابزار و حمایت های قانونی در اختیار جهاد کشاورزی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مجتبی دهقان پور در نشست هماهنگی تهیه و اجرای الگوی کشت بیان کرد: در بحث الگوی کشت به دنبال تولید بهینه هستیم، الگوی کشت مدنظر ما این است که یک محصول در کجا، چقدر، به چه میزان و چه زمانی کشت شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه اقدامات خوبی انجام شده است، افزود: بر اساس مدل نرم افزاری گمز برنامه ریزی هایی شد و با توجه به مؤلفه های متعددی که مطلوب نظر ما بود تا بتوانیم به الگوی کشت برسیم، سناریوهای مختلفی طراحی شد، در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با حداقل تغییرات که 25 درصد است کار را پیش ببریم.

به گفته وی؛ در بحث الگوی کشت علاوه بر نگاه فنی، نگاه اجتماعی وجود دارد که مهم تر از نگاه فنی است، یعنی میزان پذیرش نوآوری هایی که مدنظر است که در این حوزه هم مدیریت ترویج همراهی کردند و مطلوب نظر ما این است که الگوی کشت بتواند رضایت مندی حداکثری تولید کنندگان ما را به همراه داشته باشد.

او با اشاره به اینکه در راستای اجرای الگوی کشت نیازمند این هستیم که یکسری خواسته های مدنظرمان را به جامعه پیرامونی خودمان مطرح کنیم، ابراز کرد: باید در الگوی کشت توقعی را که ایجاد می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر الگوی کشت در فارس نیازمند حمایت های قانونی است

تغییر الگوی کشت در فارس نیازمند حمایت های قانونی است