مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 10:452023-06-15بين الملل

اموال آزادشده ایران در عراق برای مبادلات بشردوستانه است


سخنگوی وزارت خارجه آمریکا برای ایران در خصوص استفاده از اموال بلوکه شده خود در عراق شرط گذاشت! - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا برای ایران در خصوص استفاده از اموال بلوکه شده خود در عراق شرط گذاشت! به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از العربیه، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد که اقدام عراق در خصوص تحویل دادن نزدیک به سه میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ایران به این کشور، مشروط است.

میلر ادامه داد: ایران می تواند به این اموال دسترسی پیدا کند اما باید تنها در معاملات بشردوستانه و معاملاتی که شامل تحریم های آمریکا نمی شود، از این پول ها استفاده کند.

وی گفت: هنوز توافقی میان ایران و آمریکا در خصوص توقف غنی سازی اورانیوم به میزان بیشتر از 60 درصد در برابر آزادسازی برخی اموال بلوکه شده ایران و تبادل زندانی ها، به دست نیامده است.

میلر اضافه کرد: وزارت خارجه آمریکا از سال 2018 در مشورت با کنگره یکسری معافیت ها را ارائه کرده است که به عراق اجازه می دهد هزینه واردات برق خریداری شده از ایران را در یک حساب بانکی محدود و کنترل شده در عراق پرداخت کند.

شنبه گذشته نیز سخنگوی وزارت امور خارجه عراق از گفتگوی نتیجه بخش وزیر امور خارجه این کشور با همتایان آمریکایی و عمانی درباره ایران خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اموال آزادشده ایران در عراق برای مبادلات بشردوستانه است

اموال آزادشده ایران در عراق برای مبادلات بشردوستانه است