مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 13:502023-06-19حوادث

خالی کردن حساب بانکی شهروندان با یک تماس تلفنی


کلاهبرداران با جمع آوری اطلاعات منتشر شده افراد از فضای مجازی و تماس با آن ها و ارائه برخی از اطلاعات هویتی به راحتی شهروندان را فریب داده و حساب بانکی آن ها را خالی می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سرهنگ حامد محمدی سپاسی، رییس اداره پیشگیری از جرایم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: مجرمان سایبری با داشتن اطلاعات بانکی قربانیان و ارائه اطلاعات اولیه به راحتی اعتماد شهروندان را جلب کرده و خواهان اعلام کد ارسال شده از شهروندان می شوند و شهروندان غافل از همه جا با اعلام کد ارسالی با برداشت غیر مجاز از حساب بانکی خود روبه رو می شوند.

رییس اداره پیشگیری از جرایم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا فراجا افزود: به هیچ عنوان کدهای ارسالی برای گوشی خود را در اختیار افرادی که با آن ها تماس تلفنی گرفته اند، نگذارند.

سرهنگ سپاسی با بیان اینکه کلاهبرداران تلفنی با معرفی خود به عنوان کارمند بانک و دادن اطلاعات فردی خواهان دریافت کد ارسالی می شوند، گفت: در این شیوه، کلاهبردار با شماره شخصی فرد تماس گرفته و به بهانه مشکل و نقصی در اطلاعات حساب بانکی افراد، پس از دریافت اطلاعات حساب، نظیر شماره کارت از فرد می خواهد تا کد پیامک شده به تلفن همراهش را برای وی بازخوانی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خالی کردن حساب بانکی شهروندان با یک تماس تلفنی

خالی کردن حساب بانکی شهروندان با یک تماس تلفنی