مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 11:502023-06-07اقتصادي

قالی بافی خراسان جنوبی گرفتار در تار و پود مشکلات


بافت فرش در خراسان جنوبی از مهم ترین و اصیل ترین هنرهای دست هنرمندان خوش ذوقی بوده که گرفتار در مشکلات مختلف از جمله گرانی مواد اولیه، - مشکلات صادراتی و پوشش بیمه ای قرار گرفته است.

خبرگزاری مهر ؛ گروه استان ها: با بالا رفتن از پله های کارگاه قالی بافی صدای تلاش و شور و هیجان کار را می شنوم چقدر این صدا حس خوبی دارد و به انسان حس غرور می دهد.

آری باید بر دستان این هنرمندان بوسه زد که خالق این همه زیبایی بر تار و پود فرش هستند.

فرش دستباف خراسان جنوبی قدمت طولانی دارد به طوری که برند قهستان و مود آن آوازه جهانی پیدا کرده و مورد پسند جهانیان چه از نظر کیفیت و چه از نظر زیبایی شده است.

بافت فرش در خراسان جنوبی هر چند این روزها حال خوشی ندارد و در این اوضاع نابه سامان اقتصادی و دل و دماغی برای بافنده در راستای تلاش پشت دارهای قالی نگذاشته اما بازهم این استان خشک که تجربه 20 ساله در خشکسالی دارد چاره ای جز این کار را برای بافنده استان نمی گذارد که هر روز صبح زود حاضر شود و با بافت دانه دانه از تار و پود فرش چاره ای برای زندگی خود کند.

گرانی مواد اولیه، نبود حمایت دولت برای بهره گیری از بیمه تأمین اجتماعی، نبود بازار برای فروش فرش، امید نداشتن به آینده، تحریم ها و همه و همه جز مشکلاتی هستند که بافندگان خوش ذوق خراسان جنوبی را در مسیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قالی بافی خراسان جنوبی گرفتار در تار و پود مشکلات

قالی بافی خراسان جنوبی گرفتار در تار و پود مشکلات