مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 16:302023-06-07سياسي

شرایط جدید ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری


قانون جدید تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری درباره ثبت شکایت از 22 خرداد سال جاری اجرا می شود و چنانچه دعوایی بدون رعایت تشریفات قانونی یادشده در دیوان عدالت اداری مطرح شود، - قابلیت رسیدگی نخواهد داشت.

رییس دیوان عدالت اداری در نامه ای به همه مدیران دستگاه های اجرایی با اشاره به قانون جدید تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری درباره شرایط ثبت شکایت، گفت: اشخاص قبل از طرح شکایت در دیوان باید خواسته خود را به دستگاه مربوطه ارائه دهند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، حکمتعلی مظفری با ارسال نامه به دستگاه های اجرایی، لزوم اجرای تبصره 4 ماده 15 قانون جدید تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری را اعلام کرد.

  در تبصره یادشده مقرر شده است: در مواردی که اشخاص ذینفع تقاضای انجام امر اداری را از دستگاه های مذکور دارند، ابتدا باید تقاضای خود را به دستگاه مربوطه ارائه دهند و آن دستگاه مکلف است ضمن ثبت درخواست و ارائه رسید، حداکثر ظرف سه ماه به صورت کتبی پاسخ قطعی را (نفیا یا اثباتا) به ذینفع ابلاغ نماید.

عدم پاسخگویی و استنکاف از ثبت درخواست و ارائه رسید به اشخاص متقاضی، تخلف اداری محسوب می شود.

  تصویب این قانون، دستگاه های اجرایی را موظف کرده است به منظور پاسداری از حاکمیت قانون و حفظ حقوق شهروندان، چنانچه اشخاص حقیقی و حقوقی درخو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط جدید ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری

شرایط جدید ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری