مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 09:052023-05-31اجتماعي

«سراب کوانج» جاذبه بکر و ناشناخته اسدآباد


روستای کوانج واقع در بخش پیرسلمان در 30 کیلومتری شهر اسدآباد یکی از روستاهایی است که سراب زیبای آن موجب شده به عنوان یکی از نقاط دیدنی و گردشگری شهرستان برای گردشگرانی باشد که از این طبیعت بکر آگاه هستند.

- ایسنا/همدان روستای کوانج واقع در بخش پیرسلمان در 30 کیلومتری شهر اسدآباد یکی از روستاهایی است که سراب زیبای آن موجب شده به عنوان یکی از نقاط دیدنی و گردشگری شهرستان برای گردشگرانی باشد که از این طبیعت بکر آگاه هستند.

سراب کوانج واقع در بالادست روستای کوانج یکی از جاذبه های بکر، طبیعی و ناشناخته ای است که که هنوز اکثر مردم شهرستان از وجود آن بی خبر هستند و می توان با پیگیری های لازم این جاذبه طبیعی را به یک فضا و مرکز گردشگری مبدل کرد.

این سراب به وسعت حدود 20 هزار متر بوده و از حدود 800 هکتار اراضی کشاورزی روستای کوانج به طور میانگین آب 400 هکتار از اراضی این روستا را تأمین می کند ضمن اینکه آب این سراب از مسیر چشمه و قنوات تأمین می شود.

گونه های ماهی، قورباغه، لاک پشت و مرغابی از جمله تنوع زیستی این سراب است و در فصول بارندگی وسعت این سراب افزایش دوچندان می یابد.

اما سوال اینجاست که برای معرفی این جاذبه گردشگری تاکنون چه اقداماتی شده و آیا مسئولان امر برای طبیعت بکر سراب این روستا برنامه ای دارند؟ بخشدار پیرسلمان در گفت وگو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«سراب کوانج» جاذبه بکر و ناشناخته اسدآباد

«سراب کوانج» جاذبه بکر و ناشناخته اسدآباد