مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 16:402023-06-21سياسي

اعطای 830 هزار وام فرزندآوری/ضرورت ساماندهی نظام درمان ناباروری


معاون دبیر ستاد ملی جمعیت ریاست جمهوری با اشاره به اعطای 830 هزار وام فرزندآوری گفت: میزان تولد در سال 1401 نسبت به 1400، 40 هزار مورد کمتر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، انسیه کتابچی در اختتامیه جشنواره سرزمین جوان من ، اظهار داشت: در مرقومه رهبر معظم انقلاب به مناسبت ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با تاکید بر اهمیت فرهنگ، دو ساحت فرهنگ سازی عمومی و فرهنگ سازی در حوزه بهداشتی را نشانه گرفتند.

وی ادامه داد: فرهنگ سازی در حوزه بهداشتی به عنوان یک محور مستقل و مؤثر باید مورد توجه قرار گیرد و موضوع کنترل جمعیت و تنظیم خانواده بر اساس برنامه توسعه اول نیز از همین رهگذر و با عزم نظام سلامت در جامعه اثرگذار شد و این زیر ساخت همچنان وجود دارد.

کتابچی افزود: در دانشگاه های علوم پزشکی با سه دسته مخاطب یعنی دانشجویان ، اساتید و کارکنان و عموم جامعه روبرو هستیم که برای هر یک از آنان می توانیم برنامه ریزی جداگانه داشته باشیم البته باید مراقب باشیم در این برنامه ریزی ها با تصمیم گیری های سریع دچار اشتباهات محاسباتی نشویم.

به عنوان نمونه، دیده می شود برخی از دانشگاه های علوم پزشکی بر راه اندازی مراکز ناباروری فوق تخصصی اصرار دارند و این در صورتی است که از جنبه های علمی، تجربی و تجهیزات در این حوزه هیچ کمبودی در کشور نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعطای 830 هزار وام فرزندآوری/ضرورت ساماندهی نظام درمان ناباروری

اعطای 830 هزار وام فرزندآوری/ضرورت ساماندهی نظام درمان ناباروری