مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 16:352023-06-21اقتصادي

تناوب کشت، پیش نیاز خودکفایی در گندم


معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: 98درصد محصولات زراعی کشور، تابستانه و در تناوب با گندم کشت می شود؛ ازاین رو لازم است برای استفاده حداکثری، - محصولات کم آب بر در تناوب با محصول گندم کشت شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا مهاجر، معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی در نهمین نشست فصلی برنامه ریزی معاونت امور زراعت با اشاره به مشکلات موجود گفت: سیاست اصلی این معاونت، حل مسائل فنی و هم افزایی برای رفع نیازهای کشور در تولید محصولات زراعی است.

وی با اشاره به برنامه راهبردی وزارت جهاد کشاورزی در افزایش تولید یادآور شد: جهش تولید در دیمزارها، کشت قراردادی و الگوی کشت از برنامه های اصلی معاونت زراعت برای تولید بیشتر با استفاده از منابع موجود است.

مهاجر با بیان اینکه خودکفایی در گندم، نیازمند تناوب کشت است، تصریح کرد: 98 درصد محصولات زراعی کشور، تابستانه و در تناوب با گندم کشت می شود؛ از این رو لازم است برای استفاده حداکثری، محصولات کم آب بر در تناوب با محصول گندم کشت شود.

به گفته وی، مشکلات کشاورزان در زمینه کود باید حل و فصل شود و کمبود سردخانه در تولیدات سبزی و صیفی مرتفع گردد.

مهاجر در پایان گفت: تولیدات زراعی نقش پررنگی در سفره مردم دارند، بنابراین ارتقای ظرفیت و بهره وری در تولیدات زراعی دارای اهمیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تناوب کشت، پیش نیاز خودکفایی در گندم

تناوب کشت، پیش نیاز خودکفایی در گندم