مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 09:252023-06-03سياسي

تاکید سران آسیای مرکزی و شورای اروپا بر یکپارچگی منطقه و همکاری با اتحادیه اروپا


در پایان دومین نشست سران کشورهای آسیای مرکزی و اتحادیه اروپا در چالپان آته قرقیزستان بر یکپارچگی منطقه ای و همکاری با این اتحادیه تاکید شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، در پایان دومین نشست سران کشورهای آسیای مرکزی و رییس شورای اروپا  در چالپان آته در منطقه ایسیک کول توسعه بر یکپارچگی منطقه ای و همکاری با اتحادیه اروپا تاکید شد.

در دومین نشست سران کشورهای آسیای مرکزی - اتحادیه اروپا با حضور سادیر جباراف رییس جمهور قرقیزستان، چارلز میشل رییس شورای اروپا، قاسم جومارت توکایف رییس جمهور قزاقستان، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان، شوکت میرضیایف رییس جمهور ازبکستان و نورمحمد امانپسوف معاون نخست وزیر ترکمنستان برگزار شد.

شرکت کنندگان موضوعات مهم منطقه، توسعه یکپارچگی منطقه ای، همکاری با اتحادیه اروپا و همچنین لزوم تلفیق تلاش ها برای ارتقای توسعه روابط بین کشورها و همکاری های منطقه ای در همه زمینه ها از جمله با اتحادیه اروپا را مورد توجه قرار دادند.

پس از دومین نشست سران کشورهای منطقه و رییس شورای اروپا  بیانیه مطبوعاتی مشترک به تصویب رسید.

در این بیانیه آمده است که شرکت کنندگان بر تعهد خود به ادامه گفت وگوهای سطح بالا بین آسیای مرکزی و اتحادیه اروپا و توسعه مشارکت اتحادیه اروپا و این منطقه مطابق با حو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید سران آسیای مرکزی و شورای اروپا بر یکپارچگی منطقه و همکاری با اتحادیه اروپا

تاکید سران آسیای مرکزی و شورای اروپا بر یکپارچگی منطقه و همکاری با اتحادیه اروپا