مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 23:002023-05-30اقتصادي

نقش مفهوم «ارزش زمانی پول» در زندگی روزمره


شناخت مفهوم «ارزش زمانی پول» این توانایی را به ما می دهد و کمک می کند تا تصمیم سازی های خود را در سرمایه گذاری هایمان و گزینه های مالی پیش رو سبک سنگین یا «هزینه-فایده» کنیم.

- شناخت مفهوم ارزش زمانی پول این توانایی را به ما می دهد و کمک می کند تا تصمیم سازی های خود را در سرمایه گذاری هایمان و گزینه های مالی پیش رو سبک سنگین یا هزینه-فایده کنیم.

دکتر احمد یزدان پناه در دنیای اقتصاد نوشت ؛  بی شک نداشتن پول (که به قول داستایوفسکی، آزادی مضروب است) یا داشتن پولی که ارزش خود را یعنی قدرت خریدش چون برف در مقابل آفتاب تموز در حال آب شدن است، به قول حکیم فردوسی یکی داستان است پر آب چشم .

آنچه باید با شک بدان نگریست آن است که نداشتن سواد مالی یا کاربرد نادرست مفاهیم علمی اقتصاد مالی ما را به ساحل رستگاری اقتصادی نمی رساند! مفهوم ارزش زمانی پول (TVM) بدان معنی است که یک مقدار پول در زمان فعلی یا حال، نسبت به همان مقدار پول در آینده در چشم و دل ما ارزش بیشتری دارد، چراکه به طور بالقوه رشد و قدرت کسب عایدی برای ما دارد.

در اینجا مراد آن است که به طور کوتاه و گویا به این مفهوم بپردازیم و به چگونگی محاسبه آن و به چرایی اهمیتش به عنوان یک ابزار مهم در تصمیم سازی های مالی اشاره کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مفهوم «ارزش زمانی پول» در زندگی روزمره

نقش مفهوم «ارزش زمانی پول» در زندگی روزمره