موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - انتخابات رياست - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق بازنشستگان - انتخابات رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - رياست جمهوري - افزايش حقوق بازنشستگان - باشگاه پرسپوليس - خيلي دور خيلي نزديك - پايان رژيم صهيونيستي - استقرار - محمدحسين جعفريان - نسخه مرمت شده فيلم فردوسي - 350 هزار ميليارد تومان - المپيادهاي علمي - سرنمك - هواپيماي مالزي - كميته بين المللي صليب سرخ - اسپانيا و مراكش - عليرضا اصغري - آبفاي روستايي

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 10:402023-06-20اقتصادي

آغاز برداشت گیلاس از باغات چهارمحال و بختیاری


شهرکرد_مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برداشت گیلاس از باغات استان آغاز و پیش بینی می شود بیش از یک هزار تن گیلاس از باغات بارور استان برداشت شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ابراهیم شیرانی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: برداشت گیلاس از باغات استان آغاز و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت یک هزار و 600 تن گیلاس از باغات بارور گیلاس استان برداشت شود.

وی افزود: سطح زیر کشت باغات گیلاس در چهارمحال و بختیاری 730 هکتار است که 430 هکتار به صورت نهال و 300 هکتار بارور است، پیش بینی می شود از سطح زیر کشت باغات بارور یک هزار و 600 تا یک هزار و 700 تن گیلاس برداشت شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: گیلاس یکی از میوه هایی است که به دلیل سازگاری با شرایط و اقلیم مناطق مختلف استان ارقام و ژنوتیپ های بومی از قدیم الایام در قسمت های مختلف استان کشت شده است.

شیرانی عنوان کرد: در حال حاضر توسعه باغات جدید با پایه های رویشی ارقام پُر محصول و بازارپسند احداث و برنامه های احیا باغات قدیمی و کم بازده با سرشاخه کاری در چهارمحال و بختیاری در حال اجراست.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از این میوه گیلاس به صورت تازه خوری مصرف شده و درصدی هم به استان های اصفهان و تهران ارسال می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت گیلاس از باغات چهارمحال و بختیاری

آغاز برداشت گیلاس از باغات چهارمحال و بختیاری