مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 11:352023-06-06فرهنگي

آغاز مرمت و بازسازی مجموعه بافت تاریخی کلیسای ارامنه بندر انزلی


مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از مرمت و احیاء کلیسای ارامنه بندر انزلی خبر داد و گفت: عملیات مرمت و بازسازی مجموعه بافت تاریخی کلیسای ارامنه و واحدهای تجاری تابعه شهر بندرانزلی در دستور کار قرار گرفت.

- ایسنا/گیلان مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از مرمت و احیاء کلیسای ارامنه بندر انزلی خبر داد و گفت: عملیات مرمت و بازسازی مجموعه بافت تاریخی کلیسای ارامنه و واحدهای تجاری تابعه شهر بندرانزلی در دستور کار قرار گرفت.

ولی جهانی در گفت وگو با خبرنگاران، از آغاز عملیات مرمت کلیسای بندرانزلی خبر داد و اظهار کرد: در پی آتش سوزی قسمتی از مجموعه ثبتی کلیسای ارامنه شهر بندرانزلی شامل قسمتی از سقف مدرسه، آمفی تاتر و واحدهای تجاری، پس از برگزاری جلسات متعدد تخصصی در استان و شهرستان با هماهنگ های بین دستگاهی از جمله میراث فرهنگی، فرمانداری، شهرداری، بیمه و سایر نهادهای مرتبط عملیات مرمت و بازسازی بناهای مذکور با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آغاز شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با اشاره به اینکه در اثناء آتش سوزی و با حضور به هنگام نیروهای عملیاتی همچون آتش نشانان خوشبختانه به کلیسا آسیبی وارد نشد، ابراز امیدواری کرد: با اقدامات مناسب همراه با دقت و سرعت پروژه بازسازی پایان می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مرمت و بازسازی مجموعه بافت تاریخی کلیسای ارامنه بندر انزلی

آغاز مرمت و بازسازی مجموعه بافت تاریخی کلیسای ارامنه بندر انزلی